2010. június 26., szombat

Nemanja Nikolics: A világ egyik legjobb csapata búcsúzott



Az első fordulóban döntetlennel zárult az A-csoport mindkét mérkőzése, és nem voltam túlságosan elragadtatva a látottaktól…

A házigazda Dél-Afrika és Mexikó csapatának találkozóján egyik csapat sem mert igazán kinyílni. A közép-amerikaiak az első félidőben jobban játszottak, a hazaiak inkább a kontrákra alapoztak. Dél-Afrika aztán a második félidőben mégis megszerezte a vezetést. Nagyon szép gólt lőtt Tshabalala, jól eltalálta a labdát, zseniális gól volt, de maga az akció is parádésan alakult. Az egyenlítő gólt védelmi hiba előzte meg, így alakult ki a végeredmény. Azt hiszem, igazságosnak mondható ez az 1-1.

A másik mérkőzés előtt én 1-0-ás győzelmet tippeltem a franciáknak. Ez nem jött be, de legalább annyit eltaláltam, hogy nem lesz sok gól… Szerintem ritka unalmas meccs volt a francia - uruguayi összecsapás. Az már a világbajnokság előtt is látszott, hogy a franciák még nem jók, keresik önmagukat, de én akkor még azt mondtam: nem szabad őket leírni...

Sajnos, tévedtem...

A gallok a folytatásban is alaposan alul múlták önmagukat. A Mexikó elleni vereséggel igen nehéz helyzetbe kerültek, a Dél-Afrika elleni találkozójukon pedig minden problémájuk kijött. Most már azt mondom, nem véletlen, hogy a két évvel ezelőtti Európa-bajnokságon is csúnyán leszerepeltek. Ezzel a produkcióval most sem érdemelték volna meg a továbbjutást!

Kívülről úgy tűnt, hogy nagyon nem jöttek ki a szövetségi kapitánnyal a játékosok. Ha nem sikerül megtalálni a közös nyelvet, akkor eleve kudarcra van ítélve egy társaság. Én most is azt mondom, hogy a világ egyik legjobb csapata a francia. Én az elődöntőbe vártam őket, de a most leírt okok miatt erre semmi esélyük nem volt.

A franciák most már csak az új kapitányukban bízhatnak, aki fiatal, tettre kész, lelkes edző, remek játékos múlttal. Biztos vagyok benne, hogy ő jó választás, és megtalálja majd a közös hangot a fiúkkal.

A záró kör másik mérkőzése, az Uruguay – Mexikó találkozó két szervezett csapat csatáját hozta. A dél-amerikaiak jól védekeztek, a kontrákra építettek, és visszafogott futballal is eredményesek voltak. Mexikó játéka nekem tetszett, szimpatikus volt az ő teljesítményük. A záró rangadó előtt én több esélyt adtam Mexikónak, mint Uruguaynak, de végül is a dél-amerikaiak megérdemelték a csoportelsőséget.

Remélem, a kieséses szakaszban már csak jó meccseket láthatunk, remek csatárteljesítményekkel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése